fbpx
Social media

Jak ulepszyć profile w social mediach!

Platformy social mediów są zawsze aktualizowane, co oznacza, że często zmieniają wytyczne dotyczące wielkości oraz formatu przesyłanych zdjęć profilowych. Śledzenie tego wszystkiego może być trudne. 

Dlatego postanowiliśmy zebrać informacje dla Ciebie i przechowywać je w jednym miejscu dla Twojej wygody. Opisaliśmy również najlepsze praktyki dotyczące wizerunku w mediach społecznościowych. 

Spis Treści

1. Upewnij się, że używasz obrazów o odpowiednim rozmiarze.

Dzięki temu Twój profil będzie wyglądać profesjonalnie i pięknie – bez względu na to, gdzie się pojawi. Zoptymalizuj swoje zdjęcia profilowe w każdej sieci. Często wymaga to tylko szybkiego przycięcia, co można zrobić w kilka minut.

Każda sieć społecznościowa podaje optymalne rozmiary obrazów:

  • Facebook

zdjęcie w tle strony:
Na komputerach wyświetlane jest obraz o wymiarach 820 x 312 pikseli,
w smartfonach 640 x 360 pikseli.
Facebook zdjęcie profilowe: Powinno mieć proporcję 1:1.
Zalecany wymiar to 200 x 200 pikseli.

Poniżej szablony w formacie PSD do pobrania za darmo!

  • Twitter

zdjęcie w tle strony:
Powinno mieć proporcje 3:1. Zalecany wymiar to 1500 x 500 pikseli.
Twitter zdjęcie profilowe: Powinno mieć proporcję 1:1.
Zalecany wymiar to 400 x 400 pikseli.

Poniżej szablony w formacie PSD do pobrania za darmo!

  • Instagram

Instagram zdjęcie profilowe: Powinno mieć proporcję 1:1.
Zalecany wymiar to 180 x 180 piksel

Poniżej szablony w formacie PSD do pobrania za darmo!

  • Google moja firma

zdjęcie w tle strony:
Zalecany wymiar to 1080 x 608 pikseli.
Google moja firma zdjęcie profilowe: Powinno mieć proporcję 1:1.
Zalecany wymiar to 250 x 250 pikseli

Poniżej szablony w formacie PSD do pobrania za darmo!

  • Pinterest

zdjęcie profilowe: Powinno mieć proporcję 1:1. Zalecany wymiar to 280 x 280 pikseli

Poniżej szablon w formacie PSD do pobrania za darmo!

  • Linkedin

zdjęcie profilowe osobiste: Powinno mieć proporcję 1:1. Zalecany wymiar to 400 x 400 pikseli
zdjęcie w tle strony osobistej: Powinno mieć proporcję 4:1.
Zalecany wymiar to 1584 x 396 pikseli

zdjęcie profilowe firmowe: Powinno mieć proporcję 1:1. Zalecany wymiar to 300 x 300 pikseli
zdjęcie w tle strony firmowej:
Powinno mieć proporcję 2:1. Zalecany wymiar to 1584 x 768 pikseli

Poniżej szablony w formacie PSD do pobrania za darmo!

  • Youtube

zdjęcie w tle strony: Zalecany wymiar to 2560 x 1440 pikseli
zdjęcie profilowe: Powinno mieć proporcję 1:1. Zalecany wymiar to 800 x 800 pikseli

Poniżej szablony w formacie PSD do pobrania za darmo!

2. Użyj tego samego obrazu profilu w każdej sieci

Twoje Logo lub wizerunek powinny być spójny we wszystkich sieciach
Jeśli użyjesz różnych zdjęć i logo, osłabisz identyfikację wizualną (i rozpoznawalność) swojej marki.

3. Upewnij się, że nazwa użytkownika jest spójna

W przypadku zdjęć konsekwentne publikowanie zwiększanie rozpoznawalności.
To samo dotyczy nazw użytkowników czy loginów . Ponadto… ułatwia innym wyszukiwanie
i dotarcie do Ciebie.

4. “Odtaguj” się z nieodpowiednich zdjęć i postów.

Tagi świetnie nadają się do przyciągnięcia większej  liczby fanów. Przy właściwym ich użyciu.
Jeśli otagujesz nie nieodpowiednie zdjęcia lub posty, będziesz wyglądać jak amator.

  • Sprawdź ustawienia tagu zdjęcia
  • Upewnij się, że ustawienia są zgodne z polityką społecznościową.
  • Zobacz, gdzie zostałeś/aś oznaczony/na
  • Sprawdź, kto może zobaczyć Twoje oznaczone zdjęcia i posty
  • Zatwierdź zdjęcia, na których oznaczono Cię tagiem, zanim się pojawią
  • Usuń tagi z niechcianych zdjęć i postów
  • Ogranicz, kto może oznaczać Cię na zdjęciach
  • Regularnie sprawdzaj tagi
  • Utwórz procedurę, aby sprawdzić i przejrzeć posty, w których jesteś oznaczony tagami. Następnie odznacz się od wszelkich złych zdjęć lub nieodpowiednich wpisów.
5. Pozwól się znaleźć w social mediach

Użyj odpowiednich słów kluczowych w swoim profilu.

Gdy użytkownicy wyszukują w Internecie, chcesz, aby logo Twojej marki wyświetlało się na górze. Dodanie właściwych słów do profilu społecznościowego jest łatwe (i szybkie).

Zidentyfikuj właściwe słowa kluczowe
Dowiedz się, czego ludzie potrzebują  najbardziej, szukając specjalistów w Twojej branży.
TUTAJ możesz sprawdzić narzędzia, które pomogą Ci w pozycjonowaniu.

6. Wypełnij każde pole

Podczas dodawania słów kluczowych do swojego profilu upewnij się, że wszystkie pola są wypełnione. Potencjalni klienci  nie będą postrzegać Cię jako nieprofesjonalnego i leniwego.

Pisz zwięzłe i jasne zdania.
Czym się zajmuje Twoja firma.
Spraw, aby twoje słowa też były wciągające, a nie nudne. 

Sprawdzaj  swoje profile w social mediach, moderatorzy  usuwają, dodają i aktualizują pola w profilach.

7. Połącz profile

Prawdopodobnie w Twoim profilu społecznościowym znajduje się pole „Witryna”.
Użyj tego pola, aby połączyć się z innymi profilami społecznościowymi – jako inną formą wzajemnej promocji.

Facebook pozwala dodawać wiele pól witryny
LinkedIn umożliwia dodanie konta na Twitterze
Pinterest pozwala łączyć się z Facebookiem i Twitterem.

W przypadku social mediów, które dają tylko jedno pole „witryny”, wymieszaj je. Podaj aktualną stronę docelową lub promocyjną. 

8. Sprawdź swoje linki

Aktualizuj swoje linki – upewnij się, że one również działają.

Zdarzają się literówki. Ich przetestowanie zajmuje tylko sekundę lub dwie. W przeciwnym razie wprowadzisz użytkowników w błąd i będziesz wyglądać nieprofesjonalnie.
Co gorsza, nie uzyskaj korzyści związanych z wzajemną promocją.

Przetestuj każdy link na każdym profilu.

9. Buduj zaufanie społeczne

W jaki sposób?
Prosząc znajomych o recenzje, rekomendacje i referencję.
Dotyczy to przyjaciół, rodziny, byłych i obecnych klientów.

Pokazuje to potencjalnym klientom, że jesteś godnym zaufania. Czytelnicy ufają temu bardziej niż reklamie.

10. Przypnij najlepsze treści na górze swojego profilu

W przeciwieństwie do innych postów, te które są przypięte pozostają na górze.
Są to pierwsze rzeczy, które ludzie widzą patrząc na Twój profil w social mediach.

Przypinanie jest wspierane przez Twittera, Facebooka i LinkedIn.

To Twoja szansa na zaprezentowanie swojej najlepszej pracy. Wybierz mądrze. Może kluczowa wiadomość, nowa strona docelowa, gorąca oferta lub fajny film? Maksymalnie wykorzystaj przypinanie.

Share on facebook
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Przewiń do góry
Strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.