fbpx
winna posiadać strona internetowa małej firmy

Co powinna posiadać strona internetowa małej firmy?

Internet jest pełen przerażających witryn, nie chodzi  tylko o zły projekt. Istnieje wiele innych elementów oprócz wyglądu witryny, które sprawiają, że jest ona przyjazna dla klienta.

Od dokładnych informacji kontaktowych po opinie klientów – oto podstawowe informacje, które powinna posiadać każda strona internetowa małej firmy, aby skutecznie
pomagać w prowadzeniu działalności.

Spis treści
    Add a header to begin generating the table of contents
     Jasny opis tego, o czym jest strona internetowa

    Ktoś, kto natknie się na twoją stronę internetową, nie powinien wcielać się w rolę detektywa, aby dowiedzieć się, co dokładnie robisz. To oznacza wyraźne podanie imienia i nazwiska oraz podsumowanie produktów lub usług bezpośrednio na stronie głównej.

    Prosty, rozsądny adres strony internetowej

    Nie komplikuj spraw. Twoja nazwa domeny jest jak Twoja marka. Użytkownik powinien łatwo wpisać ją w przeglądarce internetowej. Zawsze polecam domenę “.pl” lub “com.pl”  ponieważ użytkownicy są przyzwyczajeni do wpisywania tego rozszerzenia po wprowadzeniu adresu internetowego.

    W przypadku organizacji non-profit lub organizacji zwykle zalecamy używanie domeny “.org”do celów brandingowych, również zalecam”.pl”lub”com.pl”
    Sugerujemy również unikanie myślników (które mogą powodować bóle głowy związane z SEO) i liczb (które mogą powodować zamieszanie u klientów).

     Łatwa nawigacja

    Przejrzyste linki do najważniejszych stron oraz mapa witryny mają kluczowe znaczenie dla kierowania odwiedzających do poszukiwanych informacji. Upewnij się, że nawigacja jest przejrzysta. Zawsze polecamy korzystanie z menu rozwijanego w menu nawigacji, aby odwiedzający mógł zobaczyć treść pod każdym nagłówkiem z praktycznie dowolnej strony. Chcesz, aby odwiedzający mogli łatwo znaleźć to, czego szukają.

     Łatwe do znalezienia informacje kontaktowe

    Nie chciałbyś stracić klienta na rzecz konkurenta tylko dlatego, że utrudniłeś mu kontakt . Nie każdy użytkownik online ma cierpliwość, aby klikać każdą stronę witryny, aby znaleźć dane kontaktowe.

    Najlepszym miejscem na informacje kontaktowe jest lewy górny lub prawy górny róg strony głównej – zaleca. Dobrą praktyką jest również umieszczanie danych kontaktowych na każdej stronie witryny w stopce lub pasku bocznym, a nawet w prawym górnym rogu, co pomaga odwiedzającym łatwiej je znaleźć. Należy również podać kilka sposobów skontaktowania się z Tobą – telefon, e-mail i standardowy formularz kontaktowy, social media – wszystkie są dobrym rozwiązaniem.

    Opinie klientów

    Uczciwe słowa od innych pomagają uczynić twoje produkty lub usługi bardziej namacalnymi dla klientów, którzy odwiedzają cię online.

    Pomagają potencjalnym klientom budować zaufanie do Ciebie, zwłaszcza jeśli jesteś nowy pomagają kupującym potwierdzić, czy produkt lub usługi spełniają ich potrzeby. Ludzie lubią słuchać opowieści od prawdziwych ludzi.

    Oczywiste wezwanie do działania (Call to action)

    Powiedz potencjalnemu klientowi dosłownie, co chcesz, aby robili . Na przykład możesz poprosić, aby zadzwonili do Ciebie po bezpłatną wycenę, zarejestrowali się w kuponach wyłącznie online lub dodali produkty do koszyka online itp. Zwróć uwagę na twoją sugestię – na przykład za pomocą specjalnych przycisków lub podświetlenia tekstu.

    Znać podstawy SEO

    Twoja strona internetowa nie przyniesie ci tyle dobrego, jeśli nikt nie może się na nią natknąć. Zapoznaj się z podstawami SEO, aby była bardziej dostępna dla wyszukiwarek.

    Oznacza to stosowanie właściwych słów kluczowych w całym tekście, umieszczanie dużej liczby linków, prawidłowe nazywanie tytułów stron i adresów URL oraz stosowanie obrazów i filmów.

    Aktualne, wysokiej jakości treści

    Dla wielu firm strona internetowa  jest pierwszym „miejscem” , które może wywrzeć wrażeniem na kliencie. Chcesz dać im to, czego szukają, a może nawet dać powód, aby wracali.

    Użytkownik czegoś szuka. Upewnij się, że mu to dasz i upewnij się, że Twoje treści są oryginalne, dobrze napisane i wartościowe.

    Świeża treść to także kopalnia złota dla SEO. Możesz uchronić swoje treści przed starzeniem się (i nadać swojej firmie również osobowości), włączając regularnie aktualizowanego bloga lub łącząc się z kanałami społecznościowymi.

    Bezpieczna platforma hostingowa

    Atak na Twoją stronę internetową w postaci spamu czy też wykorzystanie jej do ataków może Cię wiele kosztować.

    Konieczne jest posiadanie bezpiecznej, godnej zaufania firmy hostingowej, aby trzymać złych facetów z dala, a twoje strony internetowej. Bardzo ważne jest również aktualizowanie systemu zarządzania treścią, aby wyprzedzić hakerów o krok.

    Projekt i styl przyjazny dla czytelników online

    Zaleca trzy punkty stylu pisania online, o których należy pamiętać:
    Podziel rzeczy na krótkie akapity, w razie potrzeby z nagłówkami.
    Użyj punktów.
    Podkreśl ważne słowa lub frazy.
    Ostatecznie najlepszą opcją są prostota i podstawowe kolory.

    Share on facebook
    Share on pinterest
    Share on whatsapp
    Share on email
    Share on twitter
    Przewiń do góry
    Strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.