Black friday cyber monday

26 Pomysłów na Czarny Piątek i Cyber Poniedziałek

Znajdziesz tutaj pomysły marketingowe, które możesz wykorzystać podczas czarnego piątku, a ponieważ cyber poniedziałek idzie w parze z czarnym piątkiem, te pomysły będą również przydatne w tej kampanii marketingowej.

Najpierw sprawdźmy o co w tym wszystkim chodzi.

Co to jest Czarny Piątek?

Czarny piątek dzień po tym, jak amerykanie obchodzą Święto Dziękczynienia. Ten dzień wyznacza początek świątecznego sezonu.

Wszystko zaczęło się w Filadelfii w 1961 roku. To był pierwszy raz, kiedy zrobiono to na festynie zakupowym. Ale na mniejszą skalę niż dzisiaj.

Była to jednodniowa impreza, podczas której sprzedawcy oferowali przecenione produkty. Teraz czarny piątek trwa przez cały weekend aż do poniedziałku.

Dzieje się to na całym świecie.

Chodzi o to, że w sprzedaży są nie tylko produkty, ale także usługi.

Wiele firm ma specjalne rabaty, które są zależne od dnia. Oznacza to, że np.: w czarny piątek jest 50% zniżki, a następnie w sobotę otrzymasz rabat.

Choć w Polsce rabaty nie są tak duże, jak w USA, nadal stanowią wielką motywację dla kupujących do dokonywania zakupów.

Jaki był prawdziwy cel czarnego piątku?

Może się to wydawać niespodzianką, ale nie chodziło tylko o zakupy.

Pomysł wyszedł od kupujących.

Użyty zwrot pochodzi z 1950 roku, kiedy to po Święcie Dziękczynienia opisywano duży ruch uliczny.

Przyjrzyjmy się teraz młodszemu bratu czarnego piątku.

Co to jest cyber poniedziałek?

Wszystko zaczęło się 15 lat temu w 2005 roku. Celem tego było zwiększenie sprzedaży online dla pierwszych sprzedawców internetowych.

Miało to również na celu zwiększenie popularności zakupów online.

Czarny piątek miał być przeznaczony dla sklepów fizycznych, a cyber poniedziałek dla sklepów internetowych.

Ale dzisiaj czarny piątek jest online i granica między online a offline została zatarta.

A to oczywiście oznacza 4 dni możliwości dla sprzedających i kupujących.

Te oferty to okazja, aby kupić rzeczy tańsze, a dla Ciebie jako właściciela firmy mieć ostatnią szansę na zwiększenie przychodów przed końcem roku podatkowego.

Zanim zaczniemy, tylko krótka wskazówka.

Aby naprawdę zmaksymalizować liczbę sprzedaży, upewnij się, że nie oferujesz tylko jednej zniżki na całe wydarzenie w czarny piątek i cyber poniedziałek.

Z jednym możesz mieć problem z konkurowaniem z innymi i wyróżnieniem się.

Więc działaj dzień po dniu i codziennie oferuj coś innego.

Pomysły marketingowe na czarny piątek, które pomogą Ci zwiększyć sprzedaż

Zrób ostatni krok na koniec roku i wygeneruj dodatkowe przychody.

Pomysły nie są w określonej kolejności, można je łączyć lub korzystać z nich osobno. Miejmy nadzieję, że uda Ci się jak najlepiej wykorzystać to szaleństwo zakupowe.

Spis treści
    Add a header to begin generating the table of contents

    Utwórz kolekcję prezentów lub przewodnik

    Jeśli masz sklep internetowy, możesz łatwo utworzyć tag produktu, a następnie dodać ten tag do produktów, które chcesz zaprezentować w tej kolekcji.

    Spowoduje to automatyczne wypełnienie tej kolekcji i w szybki sposób utworzysz własny przewodnik po prezentach.

    Możesz również utworzyć przewodnik, pisząc post zawierający listę produktów, które polecasz komuś, kto może podarować je ukochanej osobie.

    Podobnie jak w dzisiejszym świecie, możesz sprzedawać online na więcej niż jeden sposób. Przewodnik po prezentach jest również świetnym pomysłem na marketing afiliacyjny.

    Jeśli masz bloga i chcesz trochę dodatkowych pieniędzy, to świetny pomysł na zrobienie tego w Czarny piątek.

    Przewodnikiem po prezentach może być coś w rodzaju „X najlepszych prezentów dla Twojego partnera” lub „X najlepszych prezentów dla złotej rączki”.

    Landingpage z ofertami na czarny piątek

    Statystyki dotyczących Czarnego piątku pokazują, że kupujący zwykle szukają ofert i okazji w tygodniu poprzedzającym Czarny piątek.

    Dlatego dobrze jest mieć stronę docelową (landing page) poświęconą Czarnemu Piątkowi przez cały rok.

    W ten sposób uzyskasz lepsze pozycjonowanie, ponieważ strona będzie regularnie umieszczana w Twojej witrynie, a nie jako jednorazowa okazja.

    Pomoże Ci to pojawić się w wynikach wyszukiwania hasła Czarny piątek.

    Jeśli tworzysz stronę docelową tylko na ten jeden dzień każdego roku, nie znajdziesz się w czołowych wynikach, ponieważ strona będzie zupełnie nowa.

    Więc co to są strony docelowe (landing page)

    Strony docelowe są wykorzystywane w marketingu do promowania Twoich ofert, produktów i okazji.

    To sprawdzona metoda, aby strona docelowa nie rozpraszała uwagi. Oznacza to brak nawigacji lub innych rzeczy, które odciągałyby uwagę odwiedzających od głównego punktu zainteresowania.

    Kiedy ktoś trafia na Twoją dedykowaną stronę docelową, wiesz, że jest zainteresowany Twoimi ofertami, a ponieważ strona jest aktywna przez cały rok, może pomóc Ci zbudować listę e-mailową.

    Aby więc urozmaicić stronę, dodaj:

    • Przycisk Subskrybuj, aby ludzie mogli być powiadamiani o Twoich ofertach i rabatach.
    • Upewnij się, że jest responsywny i dostępny na wszystkich urządzeniach. Jeśli masz sklep e-commerce, widzisz, że zakupy online wykraczają poza offline.
    • Jak wspomniano wcześniej, udostępniaj witrynę przez cały rok, w ten sposób możesz budować swoją listę e-mailową przez cały rok, a następnie wysyłać swoje oferty.

    Utwórz kupon rabatowy

    Kupon promocyjny

    Ten jest najłatwiejszy i jego utworzenie zajmuje najmniej czasu. Oferujesz zniżkę cenową dla swojego sklepu lub odwiedzających sklep internetowy.

    Nie musisz nawet drukować kuponów. Udostępnij kupon do pobrania lub wyślij kuponu bezpośrednio do skrzynki odbiorczej.

    W ten sposób klienci mogą go wydrukować i wykorzystać w Twoim sklepie.

    Jeśli masz również e-commerce, możesz połączyć go z kodem.

    Każda platforma e-commerce ma możliwość tworzenia kuponów i kodów rabatowych, więc wykorzystaj to na swoją korzyść.

    Promuj ofertę na swojej stronie internetowej

    Co ciekawe, tylko 50% sprzedawców detalicznych będzie używać strony głównej swojej witryny do promowania ofert w Czarny piątek i Cyberponiedziałek.

    To jest twoja szansa!

    Promuj ją i upewnij się, że kierujesz swoich klientów na dedykowaną stronę docelową, jak wspomniano powyżej.

    Stwórz kampanię e-mailową ze swoimi ofertami i promocjami

    Wyślij emaile zarówno w Czarny piątek, jak i w Cyberponiedziałek,

    Marketing e-mailowy jest nadal jednym z najlepszych kanałów promocji Twoich ofert.

    Aby e-maile były skuteczniejsze, wykonaj następujące czynności:

    • Podziel użytkowników na segmenty, bo nie wszyscy są tacy sami. Kategoryzuj na podstawie danych demograficznych, lokalizacji i tego, co kupili od Ciebie w przeszłości. Możesz ułatwić sobie segmentację jeśli poprosisz użytkownika o wypełnienie profilu lub skonfigurujesz formularz rejestracyjny, aby uzyskać więcej informacji.  Dzięki temu uzyskasz znacznie lepszy kontakt z klientem, ponieważ będziesz zwracać się do niego w bardziej bezpośrednio.
    • Spersonalizuj swoje e-maile. Miło jest otrzymać życzenia świąteczne. Spróbuj użyć   imienia, np. „Wesołych Świąt, Jan. Może chcesz powitać ich słowami „Cześć Jan”, a nie tylko „Cześć”. Możesz także spersonalizować swoje e-maile ofertami specyficznymi dla użytkownika lub regionu, w którym mieszka.
    • CTA. Możesz utworzyć wezwanie do działania w swoim e-mailu, aby mogli zapisać datę w swoim kalendarzu, aby ich telefon komórkowy przypomniał im o Twoich okazjach.
    • Wysyłając e-maile, weź pod uwagę strefy czasowe.

    Temat musi przyciągać wystarczająco uwagę, sprawić, że otworzą Twój e-mail.

    Umieść swoje promocje w social mediach

    czarny piątek social media

    Promuj swoje oferty na swoich kontach w mediach społecznościowych, forach i grupach. Poświęć trochę czasu na przygotowanie materiału do udostępnienia.

    Powinno to dotyczyć również cyber poniedziałku.

    W tym miejscu widzisz, jak ważne jest, aby zwiększyć liczbę obserwujących, ponieważ może to naprawdę pomóc Ci być aktywnym i angażować się w kontakt ze swoimi obserwatorami.

    Jeśli ktoś komentuje, odpowiadasz, w ten sposób zapewnisz najlepsze wrażenia i przekonasz go do zakupu u Ciebie. Bądź człowiekiem.

    I nie zapomnij użyć dodatkowych hashtagów, takich jak:

    #blackfriday #blackfridaysale #blackfridaydeals #blackfridayyear #mallbusinesssaturday #cybermonday #sale #specialoffer #czarnypiatek #cyberponiedzialek #cyber poniedziałek

    Skorzystaj z chatbota lub bota komunikatora

    Posiadanie bota, który wita gości na Twojej stronie, oferuje im specjalną ofertę i odpowiada na ich pytanie, może naprawdę pomóc w przekształceniu odwiedzających w klientów.

    Chodzi mi o to, że Twoi goście uzyskaliby niesamowite niezbędne informacje ponieważ mogliby przeprowadzić znaczącą rozmowę o tym, czego szukają.

    Jeśli twój bot może zapytać, jakiego rodzaju ofertę szuka odwiedzający , po czym prezentuję  kilka dostępnych przewodników po prezentach.

    Co więcej, po tym, jak bot dostarczy im link do Twojego przewodnika po prezentach, może zapewnić im osobistą zniżkę, tylko dla nich, z opcją subskrypcji, jeśli jest to tydzień poprzedzający Czarny piątek i Cyber poniedziałek.

    Upewnij się, że wcześnie rozpoczniesz promocje w czarny piątek i cyber poniedziałek

    Zacznij, zanim wszyscy to zrobią. Spróbuj zachęcić ludzi do zapisania się na Twoją listę e-mailową. Udostępniaj kupony, które można spieniężyć tylko w Czarny piątek i Cyber poniedziałek.

    W ten sposób możesz zwiększyć swój zasięg, a także poprawić współczynnik konwersji, ponieważ już dajesz im coś, na czym zarabiają.

    Zorganizuj wyprzedaż błyskawiczną w dniach poprzedzających

    Ponieważ głównym wydarzeniem jest wyprzedaż w Czarny piątek i Cyber poniedziałek, dlaczego nie zwiększyć tego szumu krótką wyprzedażą błyskawiczną.

    Jak sama nazwa wskazuje, jest to krótka wyprzedaż z dużymi rabatami.

    Nierzadko oferuje się bezpłatną dostawę, która może pomóc Ci konkurować z większymi sprzedawcami.

    Najlepsze wyniki są widoczne w dwu- lub trzygodzinnej sprzedaży błyskawicznej, zgodnie z raportem Shopify.

    Te krótkie wyprzedaże są również dobrym sposobem na eksperymentowanie z tym, co działa najlepiej dla Twojej firmy i docelowych odbiorców.

    Podczas sprzedaży błyskawicznej należy pamiętać o czterech rzeczach:

    • Ogranicz wybór produktów. Oznacza to, że nie możesz przecenić wszystkich swoich produktów lub usług w ramach tej wyprzedaży przed główną wyprzedażą w Czarny piątek.
    • Upewnij się, że masz wystarczająco dużo dostępnych produktów w magazynie.
    • Nie pozwól, aby Twoja witryna uległa awarii (zapewnij dobry hosting lub poinformuj swojego hosta, co będziesz robić, aby mógł przeznaczyć dodatkowe zasoby na ten moment).
    • Zdefiniuj rynek docelowy sprzedaży błyskawicznej
    • Wysyłaj szybko swoje produkty, aby dotarły do ​​Twoich klientów w ciągu 1-3 dni
    • Ogłoś swoją wyprzedaż błyskawiczną na swojej stronie internetowej, w swoim sklepie, jeśli masz sklep stacjonarny, oraz w swoich kanałach mediów społecznościowych.
    • Na stronie internetowej najlepsze miejsce znajduje się u góry przeglądarki, więc odwiedzający mogą ją od razu zobaczyć i sprawić, że będzie się kleić, aby przewijała stronę w dół i pozostała w widoku.

    Oferty na godziny

    cyber poniedziałek

    Możesz mieć jedną główną ofertę, która będzie aktywna przez całą wyprzedaż w Czarny piątek, powiedzmy 30% zniżki na wszystko.

    Oferujesz 50% zniżki na określony produkt lub usługę, która jest ważna tylko przez godzinę. Następnie wybierasz inny produkt lub inną ofertę.

    Należy jednak pamiętać, że przygotowanie się wymaga sporo pracy.

    Upewnij się, że ogłaszasz swoją ofertę na stronie głównej swojej witryny w banerze i zmieniasz ją, gdy zmienia się oferta.

    Upewnij się również, że udostępniasz banery w mediach społecznościowych w miarę wprowadzania ofert godzinowych.

    Aby to zadziałało, będziesz potrzebować głównie zespołu do pomocy, ponieważ jako przedsiębiorca działający samodzielnie może to być dość duże i przytłaczające zadanie.

    Sprzedaż krzyżowa i dodatkowa

    Zrób to ze stylem. Kiedy patrzą na określony produkt, upewnij się, że oferujesz im produkt uzupełniający do tego, na który patrzą, i zaoferuj im dodatkową zniżkę, jeśli kupią oba lub nawet trzy produkty razem.

    Uwzględnij te oferty, aby pojawiały się, gdy dodadzą określony produkt do koszyka lub będą przy kasie.

    Ułatw im dodanie tego produktu do koszyka.

    Nie ograniczaj sprzedaży tylko do czarnego piątku i cyber poniedziałku

    Wiele firm skupia się tylko na  Czarnym piątku czy Cyber poniedziałku. Dlaczego nie zrobić promocji przez cały weekend.

    Zrób wyprzedaż, od piątku do poniedziałku.

    Możesz oferować rabaty innego dnia z segmentami produktów.

    W ten sposób możesz naprawdę zwiększyć swoje przychody i zaoferować klientom świetne oferty offline i online.

    Utwórz pakiet produktów i usług

    Większość z was ma do zaoferowania więcej niż jeden produkt lub usługę, więc dlaczego nie stworzyć pakietów oprócz zwykłej zniżki.

    Podobny do idei upsellingu i cross-sellingu.

    Zaproponuj zasady zwrotów bez zadawania pytań

    Wiele osób żałuje tego, co kupuje podczas pościgu, więc dlaczego nie pokazać swojej ludzkiej twarzy i nie dać im 30-dniowej gwarancji zwrotu pieniędzy bez zadawania pytań.

    Pokażesz, że naprawdę zależy ci na klientach, a nie tylko na ich pieniądzach.

    Utwórz podgląd produktów, które będą dostępne w sprzedaży

    Możesz stworzyć krótki film przedstawiający produkty, które będziesz mieć w sprzedaży.

    Może to być nawet pokaz slajdów. Promuj wideo w mediach społecznościowych i twórz „zamieszanie” wokół swojego sklepu.

    Przedstaw nowe produkty i usługi

    Nie jest złym pomysłem dodawanie nowych produktów do oferty bezpośrednio w ramach tych wielkich świątecznych promocji.

    Ponieważ są nowe, Twój sklep będzie miał świeży wygląd i styl.

    Aby wzbudzić zainteresowanie, zacznij promować to, co pojawi się w Twoim sklepie w czarny piątek.  Możesz wprowadzać różne produkty lub ich zestawy w różne dni, dzięki czemu każdego dnia wyprzedaży masz coś nowego.

    Utwórz plan i listę zadań do wykonania.

    promocyjne zakupy

    Pamiętaj, aby upewnić się, że Twoje oferty dadzą Ci to, czego chcesz, zaplanuj wszystko.

    Upewnij się, że masz odpowiednią grafikę we właściwym czasie.

    Nie zapomnij zaplanować postów promocyjnych w mediach społecznościowych. Aby to zrobić, użyj narzędzi takich jak Hootsuite i Buffer.

    Zanim zaczniesz, zaplanuj, jakie promocje będziesz oferować i w które dni, aby mieć coś do zaoferowania każdego dnia.

    Napisz i zaplanuj kopię, treść i znajdź obrazy przed główną sprzedażą.

    Zaproponuj ukrytą zniżkę

    Graj na ludzkiej ciekawości. Odwiedzający twoja witrynę będą chcieli otrzymać tajemniczą ofertę.

    Również element zaskoczenia, może być dużym czynnikiem, gdy użytkownicy będą decydować się na zakup.

    Nagradzaj swoich lojalnych klientów

    Wyślij swoim lojalnym klientom dodatkową ofertę, która pokaże im, że są dla Ciebie wyjątkowi.

    Oznacza to, że jest to oferta VIP, której nikt inny nie może otrzymać poza Twoimi lojalnymi klientami.

    Oferuj karty upominkowe do samodzielnego wydrukowania

    Wiele osób szuka prezentów, które chcieliby podarować swoim bliskim.

    Dlaczego nie zaoferujesz im kupna kart podarunkowych, aby ich przyjaciele i członkowie rodziny mogli kupić coś, w Twoim sklepie.

    Promuj to przed weekendem, aby klienci mogli odwiedzić Twój sklep, gdzieś między czarnym piątkiem a cyber poniedziałkiem.

    Czarny piątek - utwórz wydarzenie w mediach społecznościowych

    Utwórz wydarzenie, udostępnij je i zaproś osoby, aby otrzymywały powiadomienia, gdy opublikujesz o nim informacje.

    Dlaczego nie poprosić ich o zaproszenie swoich znajomych, aby Twoja wyprzedaż była naprawdę wypełniona ludźmi.

    Połącz z kimś siły

    Jeśli Twój zespół ma małą firmę lub kogoś innego, może pomóc Ci zdobyć nowych nabywców, ponieważ będziesz docierać do ich odbiorców.

    To samo dotyczy ich.

    To świetna okazja, by poszerzyć zasięg i zwiększyć przychody.

    Utwórz konkurs z ogromną zniżką

    Można  zrobić na Facebooku konkurs, którego wymogiem będzie  polubienia postu, strony i dodanie  komentarza.

    Następnie wybierz jednego lub więcej zwycięzców i daj im specjalną zniżkę.

    Oczywiście powinno to być uzupełnieniem Twojej oferty, aby nabrać jeszcze większego rozmachu.

    Dodaj ograniczenie czasowe do swojej oferty

    Pokaż odwiedzającym i klientom, że oferta dobiega końca, dodaj zegar odliczający do produktu lub rabat z banerem.

    Przygotuj plan retargetingu dla opuszczonych wózków

    Wiele osób będzie próbowało wyjść z Twojego sklepu internetowego po umieszczeniu produktów w koszyku, tuż przed realizacją transakcji.

    Możesz z tym walczyć.

    Najłatwiejszym sposobem jest utworzenie wyskakującego okienka, które jest wyświetlane, gdy użytkownik, który ma coś w koszyku, próbuje opuścić witrynę.

    Możesz zaoferować dodatkowy kod rabatowy.

    Drugim sposobem jest otwarcie okna czatu i rozmowa z gościem na żywo.

    Rozszerz swoje oferty poza czarny piątek i cyber poniedziałek

    Możesz oferować świetne promocje, kody rabatowe, pilne oferty.

    Dlaczego nie wyróżnić się i zdobyć nowych klientów przez cały tydzień po

    Cyber poniedziałku.

    Wnioski

    Mamy nadzieję, że te pomysły marketingowe z Czarnego Piątku i Cyber  Poniedziałku pomogą Ci zwiększyć liczbę obserwujących, ruch, potencjalnych klientów i przychody.

    Zakończ dobrze ten rok. Pamiętaj, że wiele osób kupuje prezenty dla innych, więc bądź na to przygotowany.

    Jeśli chcesz przenieść swój asortyment do Internetu lub dotrzeć do szerokiego grona odbiorców dzięki projektowi strony internetowej zapraszamy do współpracy.

    Zostaw komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Przewiń do góry